Tuesday, May 27, 2014

Congrats kawan

Bismillah. Assalamualaikum (: 

Alhamdulillah. Done with finals for the 2nd sem of my 3rd year studies. Now, cuti and then start summer sem. Lepas tu, cerita balik ke tak balik malaysia letak tepi dulu. Huu. 

And alhamdulillah. Mursyid and Maryam, akhirnya; solemnized their marriage here in Irbid. So i'm feeling like posting something about them, here (: 

--------------

"Nadiyah, so itulah ceritanya. I'm engaged. And kte akan kahwin 23 May ni" 

"Huh? Ookayy.. And if only that was true, dengan siapa?" 

"Tak troll ni weh. Serius. Dengan Ahmad Amilin" 

"With the middle name?" 

Angguk. Dan senyum. 

**btw. Nasib baik aku tahu nama Mursyid tu ada nama Amilin kat belakang tu. Hah

Tuhan, Tuhan jelah tahu betapa speechless aku time tu. Maryam (i addressed her as Kimo) balik Malaysia di tengah2 semester sebab ada masalah kesihatan, and bila dia touch down Irbid semula, Kimo banyak kali seru aku jumpa dia. Serius aku ingat dia nak update pasal health condition dia. Haha. Sekali, ni memang over. Lulz. 

Dan aku tak boleh lupa, air mata dan ketawa once Kimo cerita pasal engagement, marriage etc. yep, air mata.  Oh and yeah, aku panggil kes diorang ni, tunang paksa kahwin rela. Kahwin terlebih rela. Haha

Esoknya, pergi Amman dengan Kimo, jadi accompany setia untuk pergi check up. Oh and tolong pilih hadiah kahwin. Awkward plis. Sepanjang hari kami cerita tentang hidup, masa lalu dan masa depan. Sejujurnya, sejak tahu berita Kimo ni, aku jadi sangat, sangat sangat berhati-hati dalam berkata-kata dan berfikir. Alah macam, the last few moments to give the best for our friend lah gtu kot. 

Dan aku selalu cakap;
"Kimo, you got to appreciate me sementara ada masa" 

Dan lepas tu biasanya dia buat muka. Haha. Memories. 


Hahaha kay, ni kelakar. 

15/3/2014; tarikh mereka dua bertunang. Mursyid kat Jordan Maryam di Malaysia. Aku rasa kalau akal kritikal ada bersama bila scroll instagram tu, memang akan perasan jelah scene ni. 

"Ni upload gambar sama sama dengan tarikh sama ni korang nak announce kat budak permai ke macam mana?" 

"Eh biar lahh instagram i untuk insta significant event whattt" 


Entahlah. 
Memang pelik sebenarnya bila aku dan kimo sangat rapat. Aku bukan team pimpinan, bukan ahli rumah dia etc yang memang logik jelah nak rapat tahu segala rahsia pun. Well, cerita kenapa ktorg boleh rapat pun kelakar. Thanks jugaklah kepada mursyid dan sorang lagi tu kan. Lolol. 

Dan apa yang aku boleh tulis, aku sangat sedih sebab aku tahu everything will be completely different after this. I have 3 married sisters, i know how things will differ a bit. Hm. Ni baru kimo kahwin. Kalau liyana ke ili ke, husna or jannah yang kahwin taktahulah panjang mana pulak aku membebel kat sini. Hahaha

Anyway anyhow. 
I do happy for her. For eventually finding the right person to live with for eternity. They do deserve each other. Alhamdulillah.


Congrats kawan. 
Hati yang tersentuh bila randomly kimo whatsapp "nadiyah, doakan, doakan kte kuat" or "apa ni nak kahwin dah akuuu" or "takut lah nadiyah, serius takut. Kejap lagi lepas asar nak buat official announcement" or "banyak hati nak kena jaga bila macam ni" 

Conflicts and chronicles. 
Aku faham. 
Dan kimo sangat kuat sebab berjaya melalui ini semua. 

Congrats kawan :") 

--------------
Dan kepada yang tanya bila aku punya turn pulak tu, bawak bawaklah bersabar. Mana ada hukum dalam dunia yang kata bila kawan kahwin kita kena kahwin. Enough lah, jadi jadi lah tu provocations ye (: 

---------------

Congrats kawan. 
Congratulation for your new life, i'll always pray for you. You already embark a new journey and path, may Allah bless every steps. Insyaallah. Tapi for sure lah awak bahagia aman damai kan sekarang? Luls

Barakallahu lakuma wa baraka alaikuma wa jama'a bainakuma fi khayr

Nadiyah, 
250514

And may fate fares me better, 

May fate fares us better, 

Insyaallah

No comments:

Post a Comment